ЖАБА В ДИРИЖАБЛІ

Філософія дурнів така само серйозна як і будь-яка інша філософія. Запитайте у будь-якого дурня. Янго Едвардз — мозковий центр відомого Голландського фестивалю дурнів. П'ятнадцять років він змушує сміятись над ним аудиторію цілісінької Європи. Кожна його клоунада підкреслює одну тему: «Сміючись з мене, ви смієтесь із себе...». Філософія й театр Едвардза покликали до життя... ЖАБУ В ДИРИЖАБЛІ. Справа в тому, що фундатори київської формації, Богдан Харч та Сергій Едемський якось подорожували у складі полунінського каравану Миру й надибали Янго. Тоді й визріла у Богдана Харченка ідея сполучити клоунаду з рок-н-ролом. Він звертається до брата своєї дружини на ім`я Чиня (Сергій Ачинян) з пропозицією створити групу. Чиня зателефонував молочному братові Богдану Грибовському й улюбленому другу Славі Дяченку і ті з радістю сприймають ідею. Наступного дня виникає група ДРУГИ-ВУГИ. Трохи згодом приходить Сергій Едемський із акордеоном, а ще через місяць група змінює назву на ЖАБУ В ДИРИЖАБЛІ. — Мене, — говорить Сергій, — не влаштовує відсутність активного дійства на сцені. Я схильний виносити дію у зал, на вулицю. Сцени замало. Те, що ми почали робити з Богданом, називаю «ретро-панк». Бойове хрещення ЖАБИ відбулося в грудні 1989 року. Тоді команда вперше виступила разом з КОМУ ВНИЗ та БАНІТОЮ БАЙДОЮ. Виступ виявився сирий, але зал завів. Потім був фестиваль «Від патології до екології», ще якісь акції. Шість номерів програми ЖАБИ пощастило записати в студії. Серед них кілька жабо-хітів: «Жуки-смердючки» і, власне, «Жаба в дирижаблі». До речі, Богдан Харч та Сергій Едемський складали дует БРАТИ КАРАМАЗОВИ. І ще: з київської постпанківської НОСТАЛЬГІЇ ЗА МЕЗОЗОЄМ до ЖАБИ приєднався Сашко Єфімов (соло-гітара), а в січні нарешті було знайдено Ангеліну Гаврикову — єдину з усіх солісток, яка цілком вписалася в клоунівську естетику ЖАБИ.

— Для нас, — говорить Едемський, — ідеал — це Театр лицедіїв. У кожного з музикантів є свій власний персонаж, котрий теж видозмінюється, прогресує або деградує. Зовсім, як у житті. Нині ми відмовились від скандальної лінії поведінки, від панк-стилю як такого. Тепер мене більше цікавить класична естетика «прекрасне-жахливе». Іронічне ставлення до дійсності — його поділяють усі члени групи.

Незрівнянний майстер експромту, веселий скін-хед і шоумен Богдан Харч, який запалив зірочку ЖАБИ, дедалі перманентно зникав на непрозорих кордонах Югославії. Зненацька з`являючись у Києві, він підкидав нові ідеї Едемському й музикантам. Одного разу вони підготували аж чотири паралельні проекти: фольково-українську програму, клоунівський гепенінг, частини для тандему БРАТИ КАРАМАЗОВИ та суто жабну програму. На той час у ЖАБІ вже був Сашко Єфімов, який викладав у музшколі по класу гітари. Він же й допоміг з репетиційною «крапкою». Екс-гітарист НОСТАЛЬГІЇ ЗА МЕЗОЗОЄМ пан Єфімов увійшов в естетику ЖАБИ як ніж у масло. Варто додати, що його впевнені й жорсткі гітарні пасажі значно збагатили «жабний» саунд. У той час смішний тандем «Едемський-Харч», зневірившись у домашніх перспективах і самій команді, відбули до Словенії, почавши грати скрізь. Щоправда, клоунада не спрацювала, а фольк «пішов на ура». Скінчилася блискавична вилазка фешенебельним ресторанчиком. Емігрант дядько Міша з Австрії «клюнув» на БРАТІВ КАРАМАЗОВИХ і зацікавився демо-записами ЖАБИ. На жаль, Богдан вже «перегорів» і мляво відреагував на пропозицію прокотити ЖАБУ на Балканах. Поранена ЖАБА зализує рани завдяки Єфімову й починає готувати нову програму з вокалом Ліни Гаврикової і за два місяці з`являється новий матеріал.

Сонце в моїй головіЕдемський, повернувшись до Києва, потрапляє на репетицію і проситься знову до групи. Таким чином, ЖАБА народжується втретє. Перший серйозний виступ, а водночас відв`язний та успішний, відбувся в Сумах. До речі, там викрали запис з концерту, а потім продавали розтиражовані копії. Низка локальних концертів (жодного в Києві), підігрівала народну любов до придуркуватої музичної капели. Як результат — команда потрапляє на другу всеукраїнську імпрезу «Червона Рута», і пісня «Саддам Хусейн» побиває усі можливі рекорди в усіх «рутівських» номінаціях. Відтоді ЖАБА була міцно підколота до майже усіх концертних трас лауреатів «Рути». Європейський тур більше нагадував боротьбу музикантів за фізичне виживання в умовах західної дорожнечі й повної байдужості з боку Дирекції. Під час виступів з «рутівською» бригадою у Щецині їх помітив Влодек Наконечний і запросив на Український Сопот — дні української культури в Польщі. Тоді, у 1993 році, вони відіграли разом з ВІЄМ і Таїсією Повалій. Хоча головний наголос організатори зробили на UKRAINIANS, ЖАБА сподобалася усім, хто її чув. А ЖАБА поїхала додому з думкою, що польська публіка вдячна й щира. Надалі ЖАБА бере участь у рок-фестивалі у польському містечку Острів Великопольський. Туди вони потрапили від агенції «Любченко і К» і працювали разом з дуже популярними полонійними капелами ПЕРСІ і БІГ ЦИЦ (суть назв майже ідентична). Реакція на виступ ЖАБИ була чудовою і одразу музиканти одержали пропозицію від ПЕРСІ про спільну трасу і запис альбому в Польщі. Цей проект так і не реалізувався, натомість «Кока» видала касетний альбом «Жаба в дирижаблі» і подібний аудіо-реліз зробила сама команда в Києві. Раптово (так буває в житті) головний фронтмен і фантастична співачка Ангеліна Гаврикова... завагітніла, і зробила свій вибір на користь малятки. Решта «жаб» чоловічої статі сподівалась, що не назавжди.

ЖАБА В ДИРИЖАБЛІОфіційно ЖАБА В ДИРИЖАБЛІ привітала своїх фанів в 98-му, коли, наче птаха Фенікс, постала з попелу забуття! Привітали і фундатора формації — Богдана Харченка — природженого міма, артиста від Бога. Нехай йому гикнеться на далекій американщині, куди хлопця занесло разом із сім`єю.

Щоправда, в компанії ЖАБИ-2 не видно темпераментного Едемського з його акордеоном та барабанщика Гриба. Натомість на чільне місце повернулася головна співачка-шоуменша. Ліна — вже в новому амплуа молодої мами. Таким чином, ЖАБУ-2 склали: Олександр Єфімов (гітара, вокал); Сергій Чиня-Ачинян (гітара, вокал); Слава Дяченко (бас) і, ясна річ, Ліна! Коли сьогодні Сашко Єфімов ставить на свій касетник альбоми ЖАБИ чотирирічної давності і слухає ці раритетні звуки, він хапається руками за голову і подумки «дякує» тим звукорежисерам, які, хоч і зіпсували запис, але, дякувати Богові, не до кінця. Той єдиний студійний аудіо-реліз ЖАБИ В ДИРИЖАБЛІ видали по черзі «Кока Рекордз» (фірма українця за походженням Володимира Наконечного, який мешкає у Варшаві) та київська «Гарба» (ну хто не знає Василя Щербаня...).

До речі, групи вже не існувало, а касета розходилася і дотепер її ще можна знайти. У 1994 році ЖАБА й гадки не мала розпадатися: десь відшукався навіть «директор» на ім`я Андрій Кириленко, який узявся влаштовувати групу в цьому житті. Фірма «Reebok» погодилася тоді профінансувати великий ювілейний (п`ятирічка!) концерт і заходи, з ним пов`язані. І, ясна річ, після укладення угоди перерахувала чималу суму. Андрій Кириленко зник з тими грошима, а музиканти й дотепер не знають про його місцеперебування. Андрійко так поспішав, що з пересердя забув свій красивий червоний піджак і угоди. Цей «облом» і інші негаразди призвели до розвалу. Ачинян невдовзі зібрав свій проект ЗАРАТУСТРА. Сашко Єфімов активно зайнявся радіожурналістикою («Промінь») і аранжуванням (Ірина Грей, Ірина Шинкарук). Ліна виховувала дитину, Едемський занурився у малий (або середній...) бізнес. Слава одружився...

ЖАБА В ДИРИЖАБЛІЖАБА В ЖИРИЖАБЛІ-2 не є копією, так би мовити, класичного складу: у ЖАБИ змінився підхід, і тепер це не живий рок-н-рольний бенд, тепер це симбіоз семплів і живих звуків. І головне завдання нині — зробити дійсно цілісний альбом, оскільки попередній реліз сильно грішив відсутністю цілісності. Коли згадуєш колишню ЖАБУ на сцені, в уяві постає яскравий маскарад з клоунами, Саддамом Хусейном, школяркою і хуліганами. Музично то був жвавий розхристаний пост-панк, було прикольно й весело.

Нова ЖАБА залишає в арсеналі все, окрім, хіба що, пост-панку. Точніше, музика буде з приколами, музика буде життєрадісна. Єфімов і Ачинян не беруться виводити музичну формулу в пробірці. Що ляже на серце — покаже час. Головна проблема — усе це донести до людей.

Нинішня ЖАБА має ось такий вигляд: Сергій Чиня-Ачинян (гітара, вокал); Слава Дяченко (бас, вокал); Олександр 12-2-Єфімов (гітара, клавішні, акордеон, вокал); Ліна Гаврикова (вокал).

 

Українська музика - панк-рок.
...Чи спраді "NOT DEAD"?